Dani Pedrosa Honda RC212V-jének legutóbbi fejlesztései fokozzák a leadott teljesítményt, javítják a tapadást és változtatják a teljesítményt a kanyarokban.
Az idei MotoGP szezonra Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso a Repsol Honda RC212 új változatát kapja. Az RC212-es modell, amely 2007-ben debütált, és amely múlt hétvégén negyedik világbajnokságát kezdte meg, kevés hasonlóságot mutat azzal a motorral, amely megnyitotta a 800 köbcentisek korszakát. Olyan fejlesztések, mint a felfüggesztés, a váz, sőt maga a motor, lehetővé teszik a Repsol Honda pilótái számára, hogy versenyről versenyre az első helyen lehessenek.
A legjelentősebb fejlesztések a felfüggesztést érintik, amelyet ebben a szezonban Öhlingre cseréltek – a legutóbbi szezon lezárásakor Andrea Dovizioso már ezt a márkát tesztelte. Ezzel a változtatással a Repsol pilótáknak sikerült sokkal többet kihozni a Honda RC212V teljesítményéből, mivel jelentősen javította a tapadást, és ezáltal lehetővé tette a motor teljesítményének jobb kihasználását is.
Ehhez az elektronikán is változtatni kellett egy sor új fejlesztéssel, amelyek a motor teljesítményének simább leadását segítik elő. A 210 feletti lóerővel rendelkező Honda RC212V motor a mezőny egyik legerősebbikének bizonyult.
A Repsol Honda csapat pilótái a bal oldali kormányrúdon található gomb megnyomásával képesek szabályozni a teljesítményszintet, ami lehetővé teszi számukra, hogy háromféle teljesítmény-leadási opció közül válasszanak, vagyis meghatározzák, hogy a motor milyen erővel adja át az energiáját a kerekeknek.
A kormányrúdról a pilóták az elülső féknyomást is szabályozhatják, amely a verseny haladtával folyamatosan növekszik és a hőmérséklet rontja a rendszer hatékonyságát, valamint bekapcsolhatják a sebesség-limitert, amikor kiállnak a boxutcába, vagy egy digitális képernyő segítségével ellenőrizhetik a motor hőmérsékletét és a megtett körök számát.
Az RC212V 2010-en végrehajtott változtatások célja az, hogy a MotoGP versenyeken minden egyes kulcsfontosságú alkatrészből – például a Bridgestone gumikból – a maximumot hozzák ki. A gépet eredetileg az akkoriban használatos Michelin abroncsokhoz tervezték, ám a Bridgestone-ra való átállás után az RC212V kezdeti koncepcióját megváltoztatták, hogy a lehető legjobban kihasználja a tavaly óta valamennyi pilótának azonos opciókat kínáló márka előnyeit. Ezek az abroncsok két különböző részből állnak; a középrészből, amely kellően merev ahhoz, hogy gyorsításkor és fékezéskor elviselje a nyomást, valamint az oldalfalakból, amelyek lágyabbak, hogy a kanyarokban jobb tapadást és nagyobb sebességet biztosítsanak.
Mostantól a 2010-es Nagydíj során Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso garázsában két-két Honda RC212V 2010 áll – két olyan gép, amely folyamatosan fejlődik és fejlődni fog, hogy a Repsol-pilótákat a dobogó legfelső fokára repíthesse.